Korona-ajan ohjeet treenaamiseen seuran vuoroilla

Maskin käyttö

  • Maskia käytetään THL:n ohjeistuksen mukaisesti.
  • Maskia käytetään treeneihin tultaessa ja sieltä lähtiessä siten, että maski riisutaan vasta treenialueella ja laitetaan päälle heti treenien loputtua.
  • Kasvomaskin käyttöä edellytetään kaikissa muissa tilanteissa paitsi harjoitusten aikana, myös WC:ssä käytäessä.

Harjoituksiin osallistuminen

  • TREENEIHIN OSALLISTUTAAN EHDOTTOMASTI VAIN TERVEENÄ JA OIREETTOMANA.
  • Osallistu harjoituksiin vain täysin oireettomana. Koronan oireita ovat mm. vatsakipu, pääkipu, kuume, yskä, väsymys, ripuli, maku- ja hajuaistin häiriöt.
  • Sairastumisen jälkeen tulee pitää 2 täysin oireetonta päivää ennen treeneihin paluuta. On tärkeää jäädä kotiin matalalla kynnyksellä, jos lieviäkin flunssaoireita ilmenee. Urheilu sairaana ei ole terveellistä muulloinkaan ja nykytilanteessa tämä korostuu. Yksittäisillä poissaoloilla ei ole vaikutusta kisapaikkaan.
  • Jos koulussa/työpaikalla tai muussa yhteydessä on määrätty karanteeniin, urheilija ei voi osallistua treeneihin.
  • Noudata viranomaisten ohjeita ulkomailta palaavien karanteeneista.

Treenipaikalla

  • Treeneihin saa tulla aikaisintaan 5 min ennen oman treenivuoron alkua
  • Vanhemmat tai muut urheilijaa kuljettavat henkilöt eivät voi jäädä oleskelemaan  sisätiloihin eikä treenihalliin. Myös saattajilla on oltava maski.
  • Poistu treenipaikalta reippaasti ja vältä pukuhuoneiden käyttöä, mahdollisuuksien mukaan vaihda treenivaatteet jo kotona päälle.
  • Harjoituksissa käytettävä ehdottomasti vain omaa juomapulloa, ei saa juoda suoraan hanasta.
  • Noudata suosituksia hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta.
  • Noudata turvavälejä niissä harjoituksen osa-alueissa, joissa se on mahdollista.
  • Suosittelemme koronavilkun lataamista oman puhelimen sovelluskaupasta tai osoitteesta: https://koronavilkku.fi/